U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@twinkystore.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

De kosten voor retournering zijn voor de klant. Retourneren mag naar onderstaand adres:

 

Euregioweg 332, 7532SN, Enschede, Nederland 


Herroepingsrecht

Bij Twinky vinden we het belangrijk dat jij tevreden bent met je aankoop. Daarom heb je als consument de mogelijkheid om je bestelling zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 14 dagen na ontvangst.

  • De bedenktijd gaat in op de dag nadat jij of een door jou aangewezen persoon het product heeft ontvangen.

  • Tijdens de bedenktijd vragen we je zorgvuldig met het product en de verpakking om te gaan. Je mag het product alleen uitpakken of gebruiken voor zover dit nodig is om te beoordelen of je het wilt behouden.

  • Maak je gebruik van je herroepingsrecht? Stuur het product dan, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking, inclusief alle meegeleverde toebehoren, naar ons terug. Volg hierbij de duidelijke retourinstructies die je van ons ontvangt.

Hoe maak je gebruik van je herroepingsrecht?

  1. Laat ons binnen 14 dagen na ontvangst weten dat je de aankoop wilt herroepen. Dit kan via het modelformulier, of eenvoudig via e-mail of een ander communicatiemiddel.

  2. Na aanmelding heb je nog 14 dagen de tijd om het product retour te sturen.

  3. Bewaar altijd je verzendbewijs; hiermee kun je aantonen dat je de producten op tijd hebt teruggestuurd.

Heb je na afloop van deze termijnen geen herroeping doorgegeven of het product niet retour gestuurd? Dan wordt de koop definitief.

Kosten in geval van herroeping

  1. Retourkosten en terugbetaling bij Twinky

    • De consument draagt zelf de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.

    • Heb je al een bedrag betaald? Dan betalen wij dit zo spoedig mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen na je melding van herroeping. Voorwaarde hierbij is dat we het product hebben ontvangen óf dat je sluitend bewijs hebt geleverd van de complete terugzending (bijvoorbeeld een verzendbewijs).

    • De terugbetaling gebeurt altijd via dezelfde betaalmethode die jij hebt gebruikt bij je bestelling, tenzij je nadrukkelijk toestemming geeft om een andere betaalmethode te gebruiken.

    Waardevermindering

    • Als een product beschadigd is geraakt door onzorgvuldig gebruik tijdens de bedenktijd, kan de consument aansprakelijk zijn voor de eventuele waardevermindering.

    • Ben je door ons niet volledig geïnformeerd over je wettelijke herroepingsrecht vóór het sluiten van de koopovereenkomst? Dan kun je niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering.

    • Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Uitsluiting van het herroepingsrecht bij Twinky

In sommige gevallen geldt het herroepingsrecht niet. Dit is alleen mogelijk wanneer Twinky dit duidelijk heeft vermeld in het aanbod, of uiterlijk vóór het sluiten van de overeenkomst.

Producten waarvoor het herroepingsrecht kan worden uitgesloten:

  • Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt volgens jouw persoonlijke specificaties.

  • Producten die duidelijk een persoonlijk karakter hebben.

  • Producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden. Mocht de doos niet meer in staat zijn ter retourzending, dan is het van belang dat jij de doos vervangt. Deze kosten kunnen niet bij ons worden verhaald.

  • Producten die snel bederven of verouderen.

  • Producten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waar Twinky geen invloed op heeft.

  • Losse kranten en tijdschriften.

  • Audio- en video-opnamen of computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.

  • Hygiënische producten waarvan de verzegeling is verbroken.

Diensten waarvoor het herroepingsrecht kan worden uitgesloten:

  • Diensten op het gebied van logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding die op een specifieke datum of gedurende een bepaalde periode plaatsvinden.

  • Diensten waarvan de uitvoering is begonnen met jouw uitdrukkelijke instemming, nog vóór afloop van de bedenktijd.

  • Diensten die betrekking hebben op weddenschappen en loterijen.

 

 

Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Kosten in geval van herroeping

  1. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product..
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  • die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • die snel kunnen bederven of verouderen;
  • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • voor losse kranten en tijdschriften;
  • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
  • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  • Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  • betreffende weddenschappen en loterijen.



Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.